Android Ice Cream Sandwich (ICS) kurulumu tamamlandı.

Çok uğraştırdı ama sonunda oldu. HTC Desire Z telefonuma Android ICS 4.0.3 kurmayı başardım.

Neden kurdum?
 - Android 2.3 (HTC Sense 2.1) varken Home tuşuna bastığımda birçeşit soft-reset yapmaya başlamıştı. Tamamen kapanıp açılmıyordu ama zaman kaybettiriyordu. HTC Yetkilileri fabrika ayarlarına dönmemi istedi ama ben içimdeki merakı ancak Android ICS kurarak giderebilirdim :) Sonuç olarak cihazının şuanki halinden memnunsanız kesinlikle tavsiye etmem.
Neyi kurdum?
 - Kendi cihazıma (HTC Desire Z) uygun olan Virtuous Quattro RC3 kurdum. Çünkü ICS için en stabil gözüken rom buydu. Bu tip işlemler için en iyi kaynak http://forum.xda-developers.com Birçok cihaz için çok çeşitli Android versiyonları bulmak mümkün.
Nasıl kurdum ?
 - Bu kısım biraz uzun. Root hakkına sahip olup, özel bir rom ile 2.2 (Froyo) versiyonuna döndükten sonrası çok kolay. Artık istediğim Android versiyonunu indirip (Yaklaşık 70MB) tek tuşla kurulum yapabiliyorum. Tabi ki öncesinde yedekleri almamız şart. Kişiler için Google Contacts kullanıyorum, kişi defterinde problem yok, geriye de resimler, uygulamalar kalıyor. Yeni kurulumda Google Hesabım ile etkileşim sayesinde açılışta 48 uygulamayı da indirmeye çalıştı ama ben sadece gerekli olanları yükledim.
İzlenimler:
 - HTC'nin Desire Z için Android ICS versiyonunu çıkarması gerekli çünkü şuanki çalışmalarla maalesef kamera düzgün çalışmıyor. Kişiler de arama yaparken bazen hata aldım. Onun dışında kullanılabilirlik, performans oldukça iyiydi. Eminim zamanla daha da iyi olacaktır, sonuçta Android ICS henüz yeni sayılır. Bu problemlerden sonra Cynogenmod  a yöneldim. Şuan Android 2.3.7 ve Cynogenmod 7.2 var. Telefonumun görselliği arttı, animasyonlar daha smooth ve renkli, batarya ömrü 1,5 kat arttı ve yepyeni özellikler eklendi.

Sonuç: Bence herkes eninde sonunda bu işlemleri kendi cihazında yapmaya başlayacak. Maalesef Andoid platformunda hiç bir üretici Apple kadar cihazlarının arkasında duramıyor. Çünkü ürün yelpazesi çok geniş. Arkadaşlarında Android ICS görmeye başlayanların kendi cihazlarında eski versiyonları kullanmaya devam etmelerini çok beklemiyorum. Özellikle benim ki gibi Overclock yönünden önü açık işlemcisi olan cihazlar için. Tabi ki bu işlerle uğraşmayı seven kişilerin.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DevExpress ve Telerik karşılaştırması

Install Remmina on macOS for easy connection to your servers via SSH, RDP, VNC.

Logo Apps Eğitim Notları