DevExpress ve Telerik karşılaştırması

Yeni iş yerimde (Onay Bilişim) Telerik bileşenleri kullanıldığı için, artık Rad felsefesi ile de tanışmış oldum.
Ama maalesef, son birkaç yıl, .Net ortamında DevExpress gibi kaliteli bileşenler kullandıktan sonra Telerik'in bileşenlerinin biraz yetersiz kaldığını gördüm. Üstelik DevExpress'in 2007 versiyonu ile Telerik'in 2011 versiyonunu kullandığım halde arada çok büyük farklar var.


Neler mi?
  • Mesela Reporting ile başlayalım: 
    • Telerik zaten .Net 4.0 Client Profile ile çalışamıyor. İstemci tarafında mutlaka Full .Net 4.0 kurulu olmalı. DevExpress  ise .Net 2.0 dan beri gayet tutarlı.
    • Son kullanıcı tarafında rapor hazırlama aracı yok maalesef. 
    • Diğer raporlama ile ilgili eksiklere buradan bakabilirsiniz. http://www.telerik.com/community/forums/reporting/telerik-reporting/known-limitations-of-telerik-reporting.aspx
    • Raporlama olayında Telerik konuyu sadece "Raporları geliştirici hazırlar" şeklinde düşünmüş ve bütün yapıyı yetkin bir kişinin kullanabileceği hale getirmiş. Mesela kod ile raporlama alanına TextBox eklediğimizde veritabanı bağlantısı için TextBox.DataBindings.Add("Value", "=Field.FISNO") dememiz gerekiyor. DevExpress'te ise TextBox.DataBindings.Add("Text", "FISNO") dememiz yeterli. Biraz anlaşılması zor ama anlatmak istediğim tepeden tırnağa kullanıcı olarak geliştirici görülmüş.
  • Grid
    • DevExpress 2007 versiyonundaki XtraGrid bileşeninin, RadGrid 2011'e göre yaklaşık 10 kat daha fazla seçeneği var. Bunu hemen gridlerin "Designer" (RadGrid için Property Builder olarak geçiyor) kısımlarından kontrol edebilirsiniz.
    • RadGrid Designer ile kolon yaratıp, kolona "gcMalzemeKodu" gibi bir isim verdikten sonra uygulamada bu kolona ulaşmak için radGrid1.Columns["gcMalzemeKodu"] dememiz gerekirken, XtraGrid için kod yazarken direk gcMalzemeKodu.HeaderText şeklinde istediğimizi yapabiliyoruz.
    • Grid export seçenekleri arasında bariz farklılıklar var ve XtraGrid burada da rakibini geçiyor.
    • RadGrid ile sadece 9 farklı kolon tipi oluşturabilirken (MultiColumnComboBox, Image, Decimal vs...) XtraGrid ile 27 adet kolon tipi (Grid, LookUpEdit, Calculator, ProgressBar, Marquee vs...) oluşturulabiliyor.
    • Gridlerin Events kısımlarında da XtraGrid'in daha fazla seçeneği var.
  • Genel olarak
    • DevExpress bileşenleri arasında birçok  özellik ortak. Bir bileşenini kullanınca diğerlerinde işlem yapmak kolaylaşıyor. Telerik bileşenlerinde ise bazı farklılıklar var. Farklı kişilerin farklı dönemlerde çeşitli kodlar yazdıkları belli. DevExpress'te ise farklı geliştiriciler olsa bile en azından tek bir kalite kontrol sürecinden geçtiği çok açık.
    • Bu tip seçimlerde yardım alabilmekte oldukça önemli. Telerik'in sitesi teknik olarak ve içerik olarak yetersizken, DevExpress'in sitesi, kod paylaşımında, içerik yönetiminde, soruların soruların geliştiricilere kadar zamanında ulaştırılmasına kadar oldukça yeterli. 
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Umarım birgün tekrar DevExpress'in kaliteli analizleri, kod geliştirme süreçleri ve testleri sonucu oluşmuş kaliteli bileşenlerini tekrar kullanabilirim.


Not: WinForm tipi projeler baz alınarak karşılaştırdım.


Örnek Resimler:
DevExpress:
Telerik:


Yorumlar

Ercan Gavalcı dedi ki…
Merhabalar Türker bey,

İsmim Ercan Gavalcı, Telerik'te çalışanlardan biriyim. Geliştirdiğimiz bileşenler ile karşılaştığınız sorunlar için üzgünüm. Aynı zamanda eksik olan düşündüğünüz tarafları paylaştığınız için teşekkür ederim. Benim düşündügüm beyenmediğiniz bir çok şeylerin sadece Telerik ile yeni çalışmaya başladıgınızdan geliyor. Umarim zamanla sizler de bizimle çalışan ve mutlu olan binlerce müşterilerimizden biri olursunuz.

Her zaman olduğu gibi, bizim için müşterilerimizin fikri çok önemlidir. Reporting ve WinForms ürünlerimizde gösterdiğiniz noktaları control ettik. Hatta daha önerileriniz veya eksik bulduğnuz konular var ise, bizimle paylaşırsanız sevinirim. Adresim erjan dot gavalji at telerik.com.
Forum ve yardım sitemizı kullanmanızı tavsiye ederim ki, bizzat kendim cevap vermek zaman alır diye.

Saygılarımla,
Ercan Gavalcı
Telerik
Unknown dedi ki…
Ben telerik kullanmadım ama ercan beyin yoruma bakış açısı beni hayran bıraktı , tabiki eksikler ve fazlalıklar olabilir ama önemli olan sizin yaptığınızı beğenmeyenler olsa bile ERCAN bey gibi olgun ve tutarlı yaklaşmaktır , sırf şu yorum bile bir insanı telerik müşterisi yapar , türker bey'e ayrıca yaptığı karşılaştırmadan dolayı teşekkür ederim , ayrıca sadece WinForms uygulamaları olarak DevExpress ve Telerik'ten bağımsız geliştirilen ve Raporlama tool'ları olmayan Qios.DevSuit var , bende nacizane gönüllü olarak geliştirilmesine yardımcı olmaya çalışıyorum , OpenSource tur eğer hobi amaçlı yada küçük bütçeli işlerde Raporlama önemli değil ise bence denemenizi tavsiye ederim, kolay gelsin , ve yorumlarınızın devamını dilerim.
Unknown dedi ki…
telerik server ı kasar mı bu konuda avantajları var mı?
Türker TUNALI dedi ki…
Evet Ercan Bey'in olaya yaklaşımı çok güzel ama teknik olarak hiç bir noktayı kapatmadığı için cevap vermedim. Ben herşeyi resimlerle anlattım örnekler verdim.
Türker TUNALI dedi ki…
Benim gördüğüm kadarıyla hız ve performans alanlarında DevExpress daha iyi ancak son güncellemelerle Telerik'te durumu toparlamaya başladı. Yine de asıl durumu ancak düzgün bir test yaparsak görebiliriz.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Install Remmina on macOS for easy connection to your servers via SSH, RDP, VNC.

Logo Apps Eğitim Notları