O bir asker, Vedat Akçe

Şirketimizin bir yıllık çalışanı, sağlam karakter, düzgün yazılımcı, kaliteli kodçu, 2 çocuk babası sevimli bir eş Vedat Akçe askere gitti. Doğru Yazılım tarihinde en kısa sürede en kaliteli yazılımları geliştiren çalışma arkadaşım 15 ay kadar aramızda olamayacak.

Yaklaşık bir yıl kadar birlikte çalıştık ve birbirimizden çok şey öğrendik. O benden daha çok teknik konularda bilgi aldı. Logo object designer, Logo Objects kütüphanesi ve bunun gibi. Ayrıca kısa bir süre VB.Net ile nasıl kod yazdığımı, MVC desenine nasıl uymaya çalıştığımı, veritabanı işlemlerimi nasıl yapmaya çalıştığımı anlattım. Yönetim tarzım bazı noktalarda sıkıcı olmuştur heralde ama o dönemde başarmak istediklerim ve eldeki imkanlar bunu gerektiriyordu.

Bense kendisinden çok daha fazla şey öğrendim. Mesela kendi kurallarına kesinlikle uyar. Bitirdiği bir yazılım, müşteri talebini tamamen karşılasa bile, kendi kurallarının aksine bir şey olmuşsa kesinlikle yazılımın bütün problemlerini gidermeden projeyi sonuçlandırmaz. Bu eksiklikler arayüzde olabilir, performans problemi olabilir. Mutlaka kendi çalışma saatlerinde ilgili araştırmasını yapar, kendini geliştirir, problemi çözer ve pasta kıvamına geldiğinde ikram eder. Buradan aldığım iki ders var. Kendisinin kırılamaz kuralları var, bu çok güzel. İkincisi kendi kalite kontrol sistemini kendinin uygulaması. Vedat bu yönden çok ilginç bir insandır. Benim 4 yıl okuyup üstüne saatlerce araştırma yaptığım bazı kod yazma standartlarını (MVC mesela) kendisinin zaten kullanmakta olduğunu gördüm. Şuan yazılımlarımıza bir çeşit kalite kontrol formu eklemeye çalışıyorum, Vedat kendi içinde bu işi zaten yapıyor. Doğuştan yetenek bu olsa gerek.

Hayırlı tezkereler dilerim Vedat Akçe.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DevExpress ve Telerik karşılaştırması

Install Remmina on macOS for easy connection to your servers via SSH, RDP, VNC.

Logo Apps Eğitim Notları