Arttırılmış Gerçeklik Uygulamalarında Film Gösterimi

Benim için oldukça enteresan bir gün daha geride kaldı. Aslında haftanın tamamı çok enteresan geçti ama bugün hayret edici geliştirmeler tavan yaptı.

Bütün hafta alyans üreticileri ile yapacağımız görüşme için demo hazırlamayla geçti. Daha küçük bir resmi çok daha iyi düzeyde tanıtıp kaliteli render sunmam gerekti. Yaklaşık 7 farklı resim denedim hepsi küçültülünce çok zor tanınmaya başladı. Bende Frame Marker metoduna yöneldim. Bu metod ile daha iyi tanımlama yapabildik ancak doğru boyutta çıktıyı almak çok zamanımızı aldı.

Geçen gün EKA Mimarlık ile görüşerek ellerindeki bazı 3 boyutlu mimari projeleri ve projeler için hazırlanmış katalogları aldım. Yani artık gerçek bir katalog üstünde gerçek bir model sunumunun çalışmalarına başladık. Tabi halletmemiz gereken birkaç küçük detay yok değil. Mesela model yaklaşık 17 milyon üçgenden oluşuyor ama Android ve iPhone cihazları sahnede yaklaşık 1000 üçgen gösterebiliyor. Unity'nin ücretsiz versiyonunu kullandığımız için ciddi bir performans ayarıda yapamıyoruz. Birde model yaklaşık 3GB, Unity'e modeli 3 dakikada atamazsak hata alıyoruz. Bakalım daha ne sorunlar çıkacak.

Gelelim bugünün ilginç olayına. Ben işlemci yetersizliğinden dolayı kaliteli bir şekilde olamaz diyordum ama Vuforia (QCAR) ile resim ya da frame tanımlayıp onun üstünde video oynatabildim. (Hala sıfır bütçe, tamamen ücretsiz araçlarla) Örnek bir uygulama filmi aşağıda. Ben kendim için akşama başka bir video hazırlamayı düşünüyorum :)
 

Ege ile yaptığımız deneme çekimi:


(What we have done so far [still] beyond your imagination :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DevExpress ve Telerik karşılaştırması

Install Remmina on macOS for easy connection to your servers via SSH, RDP, VNC.

Logo Apps Eğitim Notları