doğum günüm mü, şükür günü mü?

29 Ocak 1980 'de başlamışım bu yola.
Şahitler çok soğuk ve çok karlı bir gün olduğunu söylüyor.
Dizboyu kar, bir hastane odası ve BEN...

Tam 27 yıl sonra haftalardır kar yağdıramayan metoroloji,
Doğumgünüm geldiğini düşünerek karı yağdırdı.
Sıradan başlamıştı o gün ama,
Hiçte sıradan bitmedi.
Akşam yemeğinden sonra veledi öperek çıktık dışarı eşimle,
Sinemaya gittik,
Film çok güzeldi,
Sinemada kimse yoktu, başbaşaydık,
Binada hiç seyirci yoktu sadece biz vardık,
Ve çok keyifli saatler geçirdik.

O kadar güzeldi ki bütün yılın ağırlığı uçtu.
Peki sadece ben ve o sinema salonu olsaydı.
Ve binada yine yalnız olsaydım.
O zaman bu keyif olmazdı.
Hayatımı değiştiren kişi sadece yanımda olduğu için,
Sadece yanımda sessizce oturduğu için,
Sadece mısırları paylaştığı için,
Keyifli bir gece, güzel bir doğumgünü geçirdim.
O kadar şahaneydi ki, daha sade olamazdı,
O kadar doluydu ki, daha yalın olamazdı.
Sadece birlikteliğimizi yaşadığımız bir geceydi.
Hayat arkadaşım, hayatımın arkadaşı, hayatıma anlam kattığı için,
Hayatıma şükrettim.

Arkadaşlarımda aradı, onlar da anlam kattı.
Ve anladım ki, yalnız olduğumda bunları hissedemem.
İyi ki varsınız.
Okulda fizik finali sabahı, bana karpuzundan veren arkadaşım,
Koluma dikiş atılırken yanımda olan arkadaşım,
Maçlarda birlikte alınteri döktüğümüz takım arkadaşlarım,
Benimle aynı evi/odayı paylaşan arkadaşlarım,
Hastayken bana bakan arkadaşım,
Glapsides'i cennet haline getiren arkadaşlarım,
Aynı sıralara yıllarımızı verdiğimiz arkadaşlarım,
Herbirinizi, her gün, birçok kez anıyorum.
O günleri birlikte yaşadığımız için şükrediyorum.
O günleri hep birlikte o hale getirebildiğimiz için şükrediyorum.
Ve özlüyorum. Bazen çok özlüyorum, bazen daha fazla.
Ama o günlerimi yaşadığım için kendimi şanslı hissediyorum.
Bana o günleri yaşattığınız için şükrediyorum.
(Bence o günleri en iyi anlatan sözler burada.)

Ve Gabar'da çay yudumladığımız arkadaşlarım,
Hastalandığımda bana istirahat yazmayan arkadaşım,
İş hayatımda bana köstek olan arkadaşlarım,
İş hayatımda benim yanımda saf tutan arkadaşlarım,
Çocukluğumu yaşadığım arkadaşlarım,
Çok uzaklardayken bile hep benimle olduğunu bildiğim dostum,
Çok çok çok uzaklardayken bile beni düşündüğünü bilen yeğenim,
Herbirinizin yeri ayrı.

Ve tabiki bana her konuda destek olan,
Sadece yanımda durmasıyla bile bana anlam katan eşim,
Evrende bir eşi olmayan,
Dişleri olmayan ama güldüğünde herşeyi unutturan,
Derdini anlatamayan ama o an daha tatlı olan,
Altına yaptığı halde mis gibi kokan,
Elini uzatan ama onunla ne yapacağını bilmeyen,
Yemek yemeği daha bilmeyen ama herşeyi yemeye çalışan,
Üşüdüğünde bunu anlatamayan ama asla üşümeyen,
Şarkı söylerken eşlik etmeye çalışan ama o esnada sadece eğlenen,
Her türlü sorunu anında unutturan,
Oğlum Ege.

İyi ki varsınız. Bana çok şey kattınız. 27 yılda Gabar'dan Glapsides plajını, bir masanın 6 tarafını dolaştım. Bazen çok üşüdüm ama genelde çok eğlendim.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
aşkım sen neden kendini edebiyat,roman ,masal ,hikaye (ne bileyim işte herhangi biri)alanlarında para kazama yolunda geliştirmedin.eminim daha çok paramız olurdu.
Adsız dedi ki…
Windows 3.1 de kayak oyunu tabir edebilecegimiz bir uygulamadan cikmaya calisirken butun windowsu kapatarak biraz iletisim sorunlu da baslasa iliskimiz, daha sonraki gunlerde pascalda ogrenilen bir line komutu ile for dongusuyle 2 kisi ne kadar gereksiz isler yapabilecegini mukemmel bir uyumla gosterdik sanirim. Daha sonraki yillarda bu uyum basketbolda orki'lerin takimini yenecek, futbolda geceleri bodyguardlik yapan bir takimi dagatacak, gece derse baslayip muhabbetten etmekten ders calismamamiza ragmen dersleri gecebilecek kadar ilerledi. Benim karsi odanin orjinalinin yesil oldugundan hep suphe duymama ve bir kahvenin ustunden nasil beyaz bir kopuk cikabilir anlamama ragmen hayatimin onemli bir kisimda cok guzel seyler paylastik. En azindan sunu biliyorum, hafizam kotu mudur belki de ondan midir ama birisine bir animi anlatacagim zaman bir gun Turker ile Ben... diye basliyorum genelde. Sanirim dogduguna en cok sevinenlerden biri de benimdir. Dogum gunun kutlu olsun...
Adsız dedi ki…
bol...fut...
hayat sadece bundan ibaretti sanki bizim için
ama aslında ne kadar dolu olduğunu hatırladım beraber geçirdiğimiz zamanlarda
sabancı yurdunda senin nevaleyi tükettiğim gün ne kadar da bozulmuştun bana
çok diil 6 ay sonra ise sanelde oda arkadaşı olduk :)
basketbol futbol ve düşünmeli tavlalarımızı hatırlamak keyif veriyor her zaman
glapsides plajındaki günlerimiz
okula mı tatile mi geldik dedirten deniz aktiviteleri ...
şimdi ise herkes işinde gücünde
sen baba oldun ben kısmetse 1.5 sene sonra olucam :)
iyi doğdun ve tebrikler bir güzel yıl daha tükettin ömründen
hayat anlardan ve anılardan ibarettir unutma
güzel anlar mutlu anılar dileğiyle
Adsız dedi ki…
ahh türkerim ah bütün arkadaşlarını yazmışın, ama masa sandalye taşıttığın adamı yazmamışın, sanırım son kez istediğinde gelemediğim için yazmadın ordan onu anladım :) düşündüğün gibi değil ama gerçekten, başımıza işler geldi o gün o yüzden gelemedim. yoksa bilirsin hiç bırakmadım seni ortada. :) kardeşim nice mutlu senelere...
Adsız dedi ki…
Emin Derki!
Bu hanimlarin tek derdide para oluyor canim...Biz 5 yil parasiz pulsuz beraber yasamistik Acisiyla tatlisiyla.Glapsidesde karpuz yedigimiz gun en guzel gunlerimizden biriydi gercekten.O gunleri ne kadar dolu dolu yasamis olsak ta keske tekrar geri donum o gunleri tekrar yasayabilsek...Neyse nice yillara.Insallah oralara gelmek istiyorum...
Adsız dedi ki…
Türker'in hanımı Emin'e der ki...
Siz yaşayacağını yaşayıp kocamaaan adamlar olmuşunuz...Ama Ege'ninde sizin gibi güzel günlerinin olması için para lazım para...
Umut su altında dedi ki…
Yazını çok beğendim ve yorum yapmak istedim. Meğerse bir sene önce yapmışım yorumumu. Aynı keyifle okudum tekrar tekrar anılarını, orada bir yerim olduğunu düşünerek ve de gülümseyerek. En azından, uyurken bile benimle konuşan bir arkadaşım vardı diyebiliyorsan benim için, ne mutlu bana. Eşine ve oğluna selamlar, görüşmek üzere.

Bu blogdaki popüler yayınlar

DevExpress ve Telerik karşılaştırması

Install Remmina on macOS for easy connection to your servers via SSH, RDP, VNC.

Logo Apps Eğitim Notları