Android 4.2 Jelly Bean İzlenimleri

    Yaklaşık 3 haftadır Android 4.2 Jelly Bean kullanıyorum. Cihazım HTC Desire Z (Yurtdışında T-Mobile G2 Vision ismiyle de biliniyor) Cihazım 2-3 yıl önce çıktığında bile orta seviye olduğu için yıllanmış pili ve oldukça eskiyen işlemcisi yüzünden yeni ve eski versiyonlar arasındaki farkları çok rahat hissedebiliyorum.

   Öncelikle batarya kullanımından bahsetmek istiyorum. Android 4.1 kullanırken batarya 1 günü zor  çıkartıyordu. Android 4.2 Jelly Bean ile batarya süresi 2 güne yaklaştı. Burada sanırım arka plan işlemlerindeki optimizasyonlar oldukça önemli rol oynamış. Mesela eskiden telefonu kullanmadığım zamanlarda da batarya seviyesinde ciddi düşüşler görürken artık bunları yaşamıyorum. Yani telefonu kullanmadığım zamanlarda ekranı kapalıyken bataryada çok küçük azalmalar oluyor. S3 kullanan arkadaşların bile bahsettiği kablosuz açıkken çok batarya kullanımı artık yok. Telefon o esnada kullanılmıyorsa batarya da kullanılmıyor ya da çok az kullanılıyor.

    "Lockscreen Widget" özelliği ile eskiden masaüstüne koyabildiğimiz her türlü küçük uygulamayı kilit ekranına da koyabiliyoruz. Telefonu açmadan takvime, haberlere, okunmamış e-posta sayısına ve başka bir çok olay ile ilgili ön bilgi alabiliyoruz. Ben DashClock kullandım ama daha bir çok uygulama mevcut. Ben şuan kilit ekranında takvim notlarına bakıp, ekranı sağa kaydırarak fotoğraf çekmeye başlayabiliyorum. Bu arada "Galeri" uygulamasında da büyük kolaylıklar mevcut. Mesela daha önceden çekilmiş resimlere bakarken en sola giderek direk fotoğraf çekimine geçebiliyoruz. Fotoğraf çekim esnasında da ekranı sağa kaydırarak "Galeri" ye direk geçiş yapabiliyoruz.

    Daha önce bir türlü kullanamadığım "Sesli Komut" işlevlerini hala kullanamıyorum ama artık klavyede yazmak yerine istediğimi söylerek direk yazıya dökebiliyorum. Jelly Bean, Whatsapp yada benzeri uygulamalarda eğer internetiniz varsa "Akşama geç geleceğim", "Bugün erken buluşalım", "Maç saat kaçta?" gibi cümleleri çok rahat yazıya dökebiliyor. Yazı yazabildiğiniz her ekranda Türkçe konuşarak istediğinizi yazdırabilirsiniz. Yaptığım testlerde oldukça efektif çalıştığını söyleyebilirim. Artık ortam uygunsa mutlaka söylüyorum, yazmıyorum.

   Genel olarak yaptığınız işlemlere Jelly Bean daha hızlı tepki veriyor. Tepki süresi oldukça düşmüş. Uygulamalar açılırken, kapatılırken, ekranlar arası geçişler gerçekten hızlanmış. Her zaman aynı hızda değil ama iOS işletim sistemine 1 adım daha yaklaştığını söyleyebilirim.

   Ben bu incelemeri Android 4.2.2 Jelly Baby 1.5.0 kullanarak yaptım. Başka versiyonlarda başka izlenimler elde edilebilir. Batarya süresini uzatmak için eskiden kullandığım uygulamardan (Twitter, Foursquare, Google+) feragat ettim. Ama bunların etkisinin çok minor olduğunu düşünüyorum. Hala Evernote, Astrid, Whatsapp, TuneIn gibi uygulamalar kullanıyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DevExpress ve Telerik karşılaştırması

Install Remmina on macOS for easy connection to your servers via SSH, RDP, VNC.

Logo Apps Eğitim Notları