Ubuntu, Mint türevi işletim sistemlerini Windows 7 yanına kurmak

    Ubuntu, Mint ve bazı diğer işletim sistemi kurumlarında gelen ".... dağıtımını Windows 7 işletim sisteminin yanına kur" seçeneği bazı hallerde gözükmemektedir. Bu seçenek bilgisayarımızda daha önceden kurmuş ve hala kullanmakta olduğumuz işletim sistemi ile yeni dağıtımın yan yana çalışabilmesi için gereklidir. Ben yeni Windows 7 kurup hemen yanına Linux Mint kurmak istediğimde bile bu seçenek aktif değildi. Sanırım Windows 7 kurulumunda diski bölerken yaptığımız işlemler diskin MBR kayıtlarında biraz karışıklığa yol açıyor.
    İnternette bir çok kişinin aynı sorunla karşılaştığını görünce kendi çözümümü yazmak istedim. Ben Rod Smith adlı gurunun yazdığı Fixparts uygulamasını kullandım.Bu uygulama diskin bölümlerinde oluşmuş hataları giderebiliyor ve bizim örneğimizde olduğu gibi Ubuntu, Mint tarafında okunamayan disk bölümlerini tekrar görünür kılıyor.
    Uygulamayı uygun bir yere açtıktan sonra yönetici yetkisi ile "fixparts 0:" ile çalıştırdım. (İlk diskte çalıştırdım).
MBR command (? for help): 
 kısmında
MBR command (? for help): p
ile diskin bölümlerini gördüm. Bir problem olmadığını görüp
MBR command (? for help): w
ile yazma işlemine başladım.
Do you want to proceed? (Y/N): y
ile onayladım. Bilgisayarı tekrar çalıştırarak Windows tarafının sağlam olduğundan emin oldum.

    Bu işlemden sonra artık Mint kurulumuna devam ettiğimde hem "GParted" diskimi tanıdı, hem de "... dağıtımını Windows 7 işletim sisteminin yanına kur" seçeneği aktif hale geldi :)

    Tabi hala bazı problemlerim var.
- Ben önce Windows işletim sistemine ait boot seçenekleri gelsin istiyorum.(bcdedit) Burada eğer Linux tarafını seçersem sonra da Linux boot seçenekleri gelsin istiyorum. Ama şuan sadece GRUB geliyor. Oradan Windows 7 ya da Linux Mint seçiyorum. Burada şöyle bir problem olabilir. Windows işletim sistemini güncellerken (Mesela Windows 8 yüklerken) burası bozulabilir. Muhtemelen sadece Windows boot seçeneği gelecek ve Linux tarafını kurtarmam gerekecek.
- İkinci problemim ise ikinci işletim sistemimi hem sanal hemde normal açabilmeyi hala sağlayamamış olmam. Yani bilgisayar açılışta Linux ile açılacak. Visual Studio, SQL Server ile işim olduğunda sanal makinayı açarak işlem yapacağım. 3ds Max gibi uygulamalar ise güçlü sistemler istediği için sanalda düzgün çalışamaz. Bu durumda bilgisayarı kapatıp Windows işletim sistemini açacağım ama bu işletim sistemi az önce Linux tarafında açtığım sanal bilgisayar olmalı. Yani aynı işletim sistemini hem sanal bilgisayar ile hemde gerçek donanım ile açabilmem gerekli. Windows 7 ile artık "Disk Yönetimi" kısmında sanal disk yaratıp bununla sanallaştırma yapabildiğimiz gibi bilgisayarın bu diskten açılmasını da sağlayabiliyoruz. Ancak Linux ile entegre bir şekilde henüz bunu çalıştıramadım.Windows 7 altında yarattığımız sanal diskimiz sadece Windows 7 ve Windows Server 2008 R2 işletim sistemlerini boot edebiliyor.

    Yorumlarınızı ve önerilerinizi bekliyorum, görüşmek üzere.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DevExpress ve Telerik karşılaştırması

Install Remmina on macOS for easy connection to your servers via SSH, RDP, VNC.

Logo Apps Eğitim Notları