WAMP Server kurduktan sonra www klasörünü değiştirmek

    WAMP Server (Şu an 2.2 ile çalışıyorum) kurduktan sonra genelde ilk yaptığımız işlerden birisi www klasörünün yerini değiştirmektir. Çünkü genelde projelerimizi "C:/wamp/www" klasörü yerine devamlı yedeklediğimiz başka bir ortamda tutarız. Ben şahsen bütün projelerimi "D:/Projects" altında tutuyorum. "D:/Projects/Android", ""D:/Projects/www" gibi. 

    WAMP kurulumundan sonra Apache için "httpd.conf" dosyasında gerekli ayarlamaları yapmamız gerekli. Bu dosyada 2 yerde (DocumentRoot "c:/wamp/www/", <Directory "c:/wamp/www/"> satırları) düzeltme yaptıktan sonra Apache sunucumuzu kapatıp açarak değişikliklerin çalıştığını test edebiliriz. 


    Eğer bir adım daha öteye giderek sol tuş menüsündeki "www directory" seçeneğinin de güncel klasörü göstermesini istersek biraz daha uğraşmamız gerekecek. Bu seçenek wamp kurulumundaki "wampmanager.ini" dosyasından gerekli ayarlamaları alıyor. Ancak bu dosyayı güncelleyip wamp sunucumuzu kapatıp açarsak dosyanın tekrar eski haline döndüğünü görüyoruz. Bunun için asıl değiştirmemiz gereken yer "C:\wamp\scripts\" altındaki "config.inc.php" dosyası. Buradaki 

$wwwDir = $c_installDir.'/www';
 satırını 
$wwwDir = 'd:/projects/www';
 gibi bir hale getirerek "www directory" seçeneği ile istediğimiz klasörün açılmasını sağlayabiliriz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DevExpress ve Telerik karşılaştırması

Install Remmina on macOS for easy connection to your servers via SSH, RDP, VNC.

Logo Apps Eğitim Notları